این روزها خرید کانکس اداری به‌دلیل استفاده زیاد آن در شرکت‌ها و ادارات به‌شدت افزایش یافته است. درواقع، مزایای زیادی این سازه‌ها باعث شده تا افراد از آن‌ها بیشتر استفاده کنند. استفاده از این سازه‌ها باعث شده تا هزینه‌های شرکت‌ها برای سازماندهی کلیه پرسنل خود تا حد زیادی کاهش یابد. از سویی کانکس‌ها دارای امکاناتی بوده که به کلیه نیازهای افراد پاسخ می‌دهند. در ادامه این مقاله از مجله ایران کانکس به بررسی کامل دلایل این نوع از کانکس، کاربردها و غیره می‌پردازیم.

دلیل استفاده از کانکس های اداری

دلایل استفاده از کانکس‌های اداری چیست؟ مهم‌ترین دلایل خرید این سازه‌ها عبارت‌انداز:

  • انعطاف‌پذیری: کانکس‌های اداری امکان جابجایی و تنظیم دارند و از آن‌ها می‌توان استفاده‌های مختلف کرد. درواقع، این فضاها قابلیت نصب در مکان‌های مختلف را داشته و به سرعت برای استفاده آماده می‌شوند.
  • پرداخت هزینه کمتر: استفاده از کانکس اداری هزینه کمتری نسبت به ساخت ساختمان‌های دائمی دارد. این موضوع برای شرکت‌ها و سازمان‌ها که نیاز به فضای اداری موقت دارند، بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز به پرداخت هزینه زیادی برای فضای اداری موقت ندارند.
  • زمان کوتاه برای نصب و راه‌اندازی: نصب و راه‌اندازی کانکس اداری به سرعت انجام می‌شود و زمان کمتری نسبت به ساخت ساختمان‌های دائمی می‌برد.
  • دارای امکانات مورد نیاز: کانکس اداری امکانات لازم برای یک فضای اداری را فراهم می‌کند. از مهمترین این امکانات می‌توان به فضای کاری، سیستم‌های برقی و تهویه مطبوع، سیستم‌های ارتباطی و اینترنت، سرویس‌های بهداشتی و … اشاره کرد.
  • استفاده در شرایط اضطراری: کانکس اداری می‌تواند در شرایط اضطراری مانند زلزله یا سیل، به‌عنوان مرکز موقت برای ادارات و سازمان‌ها استفاده شود.
  • استفاده در پروژه‌های موقت: در پروژه‌های ساختمانی و فعالیت‌های موقتی، کانکس اداری به‌عنوان فضایی موقت برای مهندسان، مدیران پروژه و تیم‌های فنی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

امکانات و کاربرد های گوناگون این سازه

امکانات سازه‌های اداری به قدری زیاد است که به تمام نیازهای افراد پاسخ می‌دهد. از مهمترین این امکانات می‌توان به سیستم گرمایشی، سیستم سرمایشی، سیستم تهویه هوا، سیستم روشنایی، پنجره‌های مناسب برای انتقال نور و هوا (با پرده)، درب اصلی بزرگ برای رفت و آمد مراجعه‌کنندگان، دارای فضای انتظار برای مراجعه‌کنندگان به همراه تعدادی صندلی، کف‌سازی مناسب با قابلیت شستشو عدم داشتن صدا در هنگام راه رفتن، آبدارخانه و سرویس بهداشتی، سیستم عایق‌بندی مناسب برای جلوگیری از نفوذ گرما و سرما اشاره کرد. کاربردهای این سازه نیز شامل موارد زیر هستند:

  • کانکس اطلاعات: این کانکس محل استقرار نگهبان بوده و ورود و خروج افراد کنترل می‌شود.
  • اتاق پذیرش یا منشی: این اتاق معمولاً در ورودی اداره و در دل کانکس سالنی قرار دارد. منشی اداره در این مکان مستقر می‌شود.
  • اتاق مدیریت: در این نوع از کانکس تمام تجهیزات موردنیاز مدیران وجود داشته و در آن می‌توان میز و صندلی مدیریت و صندلی‌های ارباب رجوع، دکوراسیون لوکس، کمد و کتابخانه و… را مشاهده کرد.
  • اتاق جلسات:  در کانکس مخصوص برگزاری جلسات، امکانات پذیرایی، لوازم تزئینی و گاهی اوقات کمدها و بوفه ها نیز وجود دارد.
  • اتاق کارمندان: کانکسی است که در آن امکاناتی مانند میز و صندلی کارمند، صندلی‌های ارباب رجوع، کمدها و … وجود دارد.
  • کانکس نمازخانه: این سازه برای اقامه نماز و حتی استراحت مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • کانکس سرویس بهداشتی: این نوع از کانکس از ضروری‌ترین سازه‌های اداری است که به‌صورت تک چشمه، دو چشمه و چند چشمه ساخته می‌شود.
  • اتاق یا سالن انتظار: یکی از مهمترین قسمت‌های یک اداره اتاق یا سالن انتظار آن است که در ورودی اداره پیش ساخته قرار می‌گیرد. درواقع، در این کانکس تعدادی صندلی برای مراجعه‌کنندگان وجود دارد که بتوانند روی آن‌ها قبل از ورود به اتاق مدیر یا کارمندان بنشینند.
  • کانکس آبدارخانه: از مهمترین قسمت‌های یک اداره، آبدارخانه آن است که دارای تجهیزاتی برای گرم‌کردن آب و غذا بوده و همچنین، امکانات پذیرایی از مهمانان نیز در آن یافت می‌شود.
  • کانکس استراحت: در بعضی از ادارات برای استراحت کارمندان اتاقی در نظر گرفته شده و به همین دلیل کانکس اداری ساخته و روانه بازار شده است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کانکس اداری

عوامل زیادی روی قیمت خرید سازه اداری تاثیر می‌گذارند که از مهمترین این عوامل می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

  1. اندازه و ابعاد: اندازه و ابعاد این سازه بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. کانکس‌های بزرگ‌تر و یا با امکانات بیشتر، قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر کانکس‌ها دارند.
  2. کیفیت ساخت: کیفیت ساخت و استفاده از مواد با کیفیت بالا در ساخت کانکس اداری نیز از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت به‌شمار می‌روند.
  3. میزان امکانات داخلی: وجود امکانات داخلی مانند سیستم‌های برقی، تهویه مطبوع، سیستم‌های ارتباطی و اینترنت، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات در کانکس‌های اداری نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار داده و هرچه میزان امکانات یک کانکس بیشتر شود، به همان میزان قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  4. محل نصب: محل نصب کانکس‌های اداری نیز می‌تواند روی قیمت اثر بگذارد. هزینه حمل و نقل و نصب کانکس در مکان‌های دورتر و دسترسی سخت‌تر ممکن است قیمت را افزایش دهد.
  5. زمان استفاده: مدت زمان استفاده از کانکس ادارای از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت است. با افزایش مدت زمان استفاده معمولاً قیمت کانکس نیز کاهش می‌یابد.
  6. شرکت سازنده: شرکت‌های مختلفی اقدام به ساخت کانکس اداری می‌کنند. هرکدام از این شرکت‌ها در ساخت کانکس‌های خود از مواد و متریال‌های مختلف استفاده کرده و همچنین از متخصصان مختلفی کمک می‌گیرند. با توجه به این موضوع قیمت کانکس در این شرکت‌ها کاملاً متفاوت است.

سخن آخر

انواع کانکس اداری از مهم‌ترین سازه‌های پرکاربرد در ادارات و شرکت‌ها هستند. فضاهای اداری به‌گونه‌ای هستند که به بخش‌های مختلفی مانند اتاق مدیر یا مدیران، اتاق منشی یا همان مسئول دفتر مدیر، اتاق کارمندان، اتاق مدیران رده پایین، آبدارخانه و… نیاز دارند. گاهی اوقات مدیران برای کسب و کار خود مکان‌هایی را اجاره می‌کنند که تمام این فضاها را نداشته و باید حتماً از کانکس برای اسکان کارمندان خود استفاده کنند.

قیمت این کانکس‌ها به عوامل مختلفی مانند شرکت سازنده، مواد مورداستفاده در ساخت کانکس و بسیاری از موارد دیگر که در این مقاله بیان کردیم بستگی دارد. همچنین، در این مقاله به دلایل استفاده و کاربردهای این نوع از کانکس پرداختیم. برای خرید انواع کانکس و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ایران کانکس در ارتباط باشید. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات لازم برای خرید کانکس‌های اداری را به دست آورید.

امتیاز بدهید :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *