تعمیر و بازسازی کانکس

یک موضوع مهم در حوزه ساخت و ساز و معماری، تعمیر کانکس است که در آن به تغییر و بازسازی سازه و فضای داخلی آن می‌پردازند. چون معمولا سازه‌های پیش ساخته مدتی پس از استفاده دچار خرابی شده و لازم است تعمیر آن‌ها را در زودترین زمان ممکن انجام دهید تا هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل نکند. اما هنگام بازسازی کانکس ممکن است بخش‌های مختلفی از آن دچار عیب و خرابی شود که کارشناسان فعال در این حوزه منبع مشکل را پیدا کرده و به رفع و بازسازی آن اقدام می‌کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به تمام نکات مربوط به بازسازی کانکس و مزایای آن بپردازیم. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید‌.

کانکس ها و زمان انجام تعمیرات آن‌ها

بعد از خرید کانکس و استفاده از آن‌، حتما باید در بعضی از قسمت‌های آن تعمیراتی را انجام دهید. در حقیقت در این صورت است که می‌توانید برای مدت طولانی‌تری از این سازه استفاده کنید.

چون معمولا کانکس‌ها بعد از حدود ۵ تا ۶ سال بعد از ساخت، به تعمیرات جزئی یا کلی احتیاج پیدا می‌کنند. گاهی اوقات نیز مالکان انواع  کانکس های ویلایی بعد از مدتی به تغییر در کانکس اقدام می‌کند. پس در هر دو صورت استفاده از خدمات تعمیرات کانکس امری ضروری خواهد بود.

تعمیر بخش‌‌های مختلف کانکس

تعمیر بدنه خارجی کانکس

در بسیاری از موارد بدنه بیرونی کانکس دچار حادثه و خرابی می‌شود. چون بدنه، بیرونی‌ترین بخش کانکس است که اغلب در معرض خطر آسیب قرار دارد. علاوه بر این گاهی مالک به دلخواه خود به تغییر در بدنه اقدام می کند که این موضوع نیز نوعی تعمیر کانکس محسوب می‌شود. در این موارد، کارشناسان با انجام تعمیر در بدنه و رنگ آمیزی آن، کانکس را مانند روز اول تازه و زیبا می‌کنند.

تعمیر بدنه خارجی

وجود مشکل در سیم کشی برق کانکس

مدتی پس از استفاده از کانکس، ممکن است به مرور زمان سیم کشی آن دچار فرسودگی شده و حوادث جبران ناپذیر زیادی را به وجود آورد. در این مواقع، شرکت سازنده کانکس تیم فنی خود را به محل نصب سازه اعزام کرده تا با تعمیر سیم کشی برق، از بروز حادثه جلوگیری کند.

سیم کشی برق کانکس

تعمیرات نمای داخلی

گاهی اوقات ممکن است نمای داخلی کانکس به خاطر وجود عوامل محیطی مانند رطوبت دچار آسیب شود. یا در بعضی از مواقع، مالک در فضای داخلی کانکس تغییراتی ایجاد کرده و بخش جدیدی را به آن اضافه می‌کند. در این موارد نیروی متبحری به محل نصب سازه اعزام شده و به تعمیر کانکس اقدام می‌کنند یا تغییرات مورد نظر مالک را در کانکس اجرا می‌کنند.

برای مثال اگر در اثر رطوبت یا آتش سوزی، کانکس دچار آسیب شود، افراد متخصص با ایزوگام کردن قسمت آسیب دیده از تشدید آسیب کانکس جلوگیری می‌کنند. همچنین اگر دیوارها و بدنه کانکس در اثر آتش سوخته باشد، دوباره آن را عایق کاری و بازسازی خواهند کرد.

تعمیرات نمای داخلی

تعمیر درب و پنجره‌های کانکس

در برخی موارد ممکن است درب و پنجره‌های کانکس در اثر بادهای شدید یا بارندگی‌های فراوان دچار آسیب شود. وجود مشکل در درب و پنجره کانکس باعث اتلاف انرژی زیادی شده و به کاهش قیمت کانکس منجر خواهد شد. به همین بهتر است اگر کوچک‌ترین مشکلی در کانکس به وجود آمد، به تعمیر زود هنگام آن اقدام کنید.

تعمیر کف پوش‌های کانکس

معمولا کانکس‌ها به علت قرار گیری در محیط‌های مختلف، دچار آسیب دیدگی زیادی می‌شوند. یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی که در کانکس‌ها رخ می‌دهد، آسیب دیدن کف پوش آن‌هاست. معمولا این بخش از کانکس به علت رطوبت یا ساییدگی زیاد، به سرعت دچار مشکل شده و قیمت کانکس را تا حد زیادی پایین می‌آورد. همچنین زیبایی ظاهری این سازه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس در این مواقع با تعویض کفپوش کانکس می‌توان از کاهش زیاد قیمت کانکس جلوگیری کرد.

هزینه تعمیرات کانکس

معمولا هزینه تعمیر کانکس متفاوت است و اگر در حد جزئی باشد، به هزینه زیادی احتیاج نخواهد داشت. اما اگر قسمتی از سازه دچار آسیب شدید شده باشد، هزینه‌های بیشتری را روی دوش مالک می‌گذارد. به طور کلی مواردی را که روی هزینه‌های تعمیر کانکس تاثیرگذار هستند را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • مشکلات ناخواسته
  • اندازه کانکس
  • مراحل بازسازی
  • منابع موجود
  • محدودیت‌های زمانی

زمان تعمیر کانکس به چه مواردی بستگی دارد؟

به طور کلی تعمیر کانکی‌ها به زمان‌های خاصی نیاز دارد و نمی‌توان برای آن زمان مشخصی را تعیین کرد. در صورتی که تعمیر جزئی باشد، به راحتی و طی یک روزه انجام می‌شود. اما اگر کانکس به تعمیرات کلی احتیاج داشته باشد، به حضور تیم فنی نیاز است و زمان بیشتری صرف خواهد شد.

بازسازی کانکس چه مزایایی دارد؟

برخی از مزیت‌های بازسازی کانکس عبارت‌اند از:

صرفه جویی در زمان

معمولا بازسازی یک سازه نسبت به ساخت آن به زمان کمتری نیاز دارد. چون مراحل طراحی، تهیه مصالح و اجرا را با استفاده از سازه قبلی می‌توان سریع‌تر انجام داد و در زمان صرفه جویی کرد.

افزایش ارزش و ظاهر

به طور کلی با بازسازی کانکس می‌توان ظاهر و ارزش آن را افزایش داد. پس با تغییر طراحی داخلی و خارجی، نصب مواد و پوشش‌های جدید، کانکس به سازه جدید و جذاب‌تری تبدیل خواهد شد.

کاهش هزینه‌ها

در بیشتر موارد بازسازی کانکس نسبت به ساخت یک سازه جدید به هزینه کمتری نیاز دارد. در واقع با استفاده مجدد از سازه و مصالح قبلی آن، می‌توان تا حدود زیادی هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش داد.

بهبود عملکرد و کارایی

به طور کلی با بازسازی کانکس می‌توان میزان عملکرد و کارایی آن را بهبود بخشید. در واقع با اضافه کردن امکانات بهینه شده، بهبود سیستم‌های تهویه، نورپردازی، صوتی و بهبود استحکام سازه می‌توان سازگاری سازه را با محیط افزایش داد.

پایداری محیط زیستی

با بازسازی کانکس به روش‌های پایدار و دوستدار محیط زیست می‌توان به کاهش مصرف انرژی کمک کرد و با به کار بردن مواد بازیافتی می‌توان استفاده از منابع طبیعی را بهینه‌ سازی کرد.

استفاده بهینه از منابع

در بازسازی کانکس معمولا از سازه و مصالح قبلی آن دوباره استفاده می‌شود. انجام این کار باعث صرفه جویی در منابع طبیعی شده و به کاهش پسماندهای ساخت و ساز منجر خواهد شد.

مزایای بازسازی کانکس

سوالات متداول

زمان مورد نیاز برای تعمیر و بازسازی کانکس چقدر است؟

معمولا زمان لازم برای بازسازی کانکس به نوع و وسعت بخش‌های نیازمند بازسازی بستگی دارد. پس زمان مورد نیاز برای اتمام مراحل بازسازی هر کانکس متفاوت است اما به طول میانگین، انجام این مراحل به ۲ روز تا ۲ هفته زمان نیاز دارد.

آیا می‌توان همه بخش‌های یک کانکس را تعمیر کرد؟

به توجه به این ‌که کانکس‌ها از تجهیزات و بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند، نمی‌توان به طور قطع این اطمینان را به مالک سازه داد که همه بخش‌های کانکس قابل بازسازی است. چون هر یک از بخش‌های کانکس، میزان تحمل متفاوتی در برابر آسیب‌های گوناگون دارند و این موضوع پس از بررسی کامل سازه، تعیین می‌شود.

آیا بازسازی کانکس مقرون به صرفه است؟

معمولا تعمیر کانکس، تعمیرات جزئی یا نسبتا سنگین را شامل می‌شود و به ندرت پیش می‌آید که بخش بزرگی از سازه کانکس به صورت بلا استفاده رها شود. از طرفی دیگر، خرید کانکس نو، علاوه بر هزینه کانکس، به هزینه‌های دیگری برای دمونتاژ کانکس فعلی، حمل کانکس نو و نصب آن نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است که تا حد ممکن، تعمیر و بازسازی کانکس را نسبت به خرید کانکس جدید، در اولویت قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به موضوع بازسازی و تعمیر کانکس پرداختیم و مزایای آن را برشمردیم. پس با توجه به این که معمولا هزینه بازسازی کانکس از خرید مجدد آن کم تر است، به شما پیشنهاد می‌دهیم که اول از هر چیز به بازسازی کانکس خراب شده اقدام کنید. اگر طی بررسی‌های انجام شده کانکس قابل بازسازی نبود، سپس به فکر خرید سازه جدید باشید.

اگر کانکس‌ شما دچار آسیب شد، برای تعمیر سازه خود می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت ایران کانکس کمک بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. سپس با کمک این گروه مجرب و با تجربه، به تعمیر و بازسازی سازه اقدام کنید.

امتیاز بدهید :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *