انواع کانکس

انواع کانکس به سازه‌های پیش ساخته شده‌ای گفته می‌شود که در موارد و بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گذشته از این سازه‌ها بیشتر برای سکونت استفاده می‌کردند اما امروزه زمینه استفاده از آن‌ها گسترده‌تر شده است. شاید علت اصلی استفاده زیاد از این سازه‌ها را در ارزان بودن و امکان جابه‌جایی آن‌ها دانست که استفاده از آن را در موقعیت‌های متفاوتی در اختیار شما می‌گذارد.

انواع کانکس

امروزه انواع کانکس ها در اندازه و شکل‌های گوناگونی تولید می‌شود که هر کس با توجه به موقعیت موردنظر و قیمتی که در نظر دارد، انتخاب‌های گوناگونی را پیش روی خود می‌بیند. در ادامه برخی از انواع آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید در زمان خرید، گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید.

1. نگهبانی

یکی از کاربردی‌ترین کانکس‌ها، کانکس نگهبانی است که استفاده از آن‌ها بسیار مرسوم است و حتما آن‌ها را در مکان‌های متفاوتی دیده‌اید. از این محصول برای پایگاه نگهبانی و ایستگاه نظارت و امنیت استفاده می‌کنند و دارای فضاهایی مانند اتاق نگهبانی، سالن نظارت، اتاق کنترل، سرویس بهداشتی و تجهیزات امنیتی است.

«از کانکس‌های نگهبانی غالبا در مواقعی استفاده می‌شود که به نظارت و امنیت بر یک منطقه یا ورودی خاص نیاز باشد.»

2. کانکس مسکونی

از دیگر کانکس‌ها که به عنوان خانه‌ موقت یا مسکونی استفاده می‌شوند، کانکس مسکونی است. این کانکس‌ها می‌توانند اتاق‌ خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و سایر امکانات مورد نیاز برای زندگی روزمره افراد را داشته باشند. شاید جالب باشد که بدانید حتی برخی از آن‌ها فضاهایی مانند نشیمن، سالن غذاخوری و فضاهای تفریحی نیز دارند. اغلب، طراحی و امکانات داخلی کانکس اقامتی یا مسکونی متناسب با نیازها و پیشرفت‌های فناوری مورد استفاده در صنعت ساخت‌وساز دچار تغییر می‌شود.

«معمولا از کانکس‌های مسکونی در شرایطی استفاده می‌کنند که به مسکن موقتی و سریع نیاز باشد.»

کانکس مسکونی

3. کانکس‌های سرویس بهداشتی

یکی دیگر از پرکاربردترین کانکس‌ها، کانکس سرویس بهداشتی است که برای اموری مانند توالت‌ها و حمام‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. این نوع کانکس‌ها اغلب فضاهایی مانند توالت‌های عمومی، دستشویی‌ها، حمام‌ها، وان‌ها و سایر تجهیزات بهداشتی را شامل می‌شوند.

از کانکس سرویس بهداشتی اغلب در مکان‌هایی مانند مکان صنعتی، ساختمان‌های سازمانی، نمایشگاه‌ها، رویدادها و مواقعی که نیاز به فضای بهداشتی موقتی یا اضافی باشد، استفاده می‌کنند.

4. خدمات شهری

برای ارائه خدمات به شهروندان در یک مجموعه یا خیابان، از کانکس خدمات شهری استفاده می‌کنند؛ این کانکس‌ها انواع مختلفی دارند و به گروه‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کانکس فروشگاهی، عابر بانک، کافی شاپ، دوچرخه‌ سواری و… اشاره کرد. امکانات و تجهیزات کانکس خدمات شهری را بر اساس کاربری آن تعیین کرده و ابعاد آن توسط سازمان مربوطه تعیین می‌شود.

برای مثال در زمان طراحی و ساخت کانکس فروشگاهی، علاوه بر بحث دوام و استحکام سازه، زیبایی ظاهری را نیز لحاظ می‌کنند. به این ترتیب یک فضای مناسب برای راه‌اندازی فروشگاه خیابانی و گذری در دسترس خواهد بود.

5. کانکس اداری

در ساخت کانکس با رویکرد کاربری اداری، فضای مناسبی را برای ادارات و سازمان‌ها طراحی می‌کنند. کانکس‌های اداری فضاهایی مانند اتاق مدیریتی، اتاق کارمندان، سالن جلسات، فضای پذیرایی، سرویس بهداشتی و تجهیزات فناوری اطلاعات مورد نیاز برای کار اداری را شامل می‌شوند.

به طور کلی، از کانکس اداری اغلب در محیط‌های ساخت‌وساز، پروژه‌های عمرانی، نمایشگاه‌ها، رویدادهای خاص و مواقعی که به فضای اداری موقتی یا اضافی نیاز باشد، استفاده می‌کنند.

«این کانکس‌ها جایگزین سریع و مناسبی به جای ساختمان‌های اداری دائمی هستند و امکان تغییر و تنظیم اندازه و ترکیب آن‌ها وجود دارد.»

انواع کانتینر اداری

6. کانکس کارگاهی

از کانکس کارگاهی در کارگاه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود؛ در واقع این کانکس‌ها به منظور فراهم کردن فضایی مناسب برای انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی کاربرد دارند. کانکس‌های کارگاهی، جایگزین موقت یا دائمی مناسبی برای ساختمان‌های کارگاهی سنتی هستند.

از کاربردهای اصلی کانکس کارگاهی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کارگاه‌های صنعتی
  • کارگاه‌های موقتی
  • کارگاه‌های ساخت و ساز

7. انواع کانکس سفارشی

کانکس سفارشی برای افرادی مناسب است که به دنبال طرح‌های منحصر به فرد هستند؛ علاوه بر این، برای افرادی که به دنبال کانکس چند طبقه با امکانات پیشرفته هستند نیز بسیار مناسب است. این کانکس‌ها به صورت سفارشی ساخته شده و ابعاد، طرح، جنس و تجهیزات آن‌ها توسط خریدار تعیین می‌شود. پس از سفارش، طرح پیشنهادی به واحد فروش ارسال شده و بعد از برآورد قیمت، ساخت کانکس توسط طراحان آغاز می‌شود.

دلیل استفاده زیاد از کانکس در ایران چیست؟

در زندگی امروزی، افراد عادی و متخصصان هوشمندتر شده و به جای آن که وقت و هزینه خود را صرف ساخت ساختمان‌های مسکونی یا تجاری کرده و خود را به دردسر خرید مصالح و کارگران دچار کنند، کانکس‌های تجاری یا مسکونی را به کار می‌برند. کانکس‌ها نسبت به ساختمان‌ها مزایای بسیار زیادی داشته و در کمترین زمان ممکن ساخته می شوند. به همین علت بسیاری از کاربران ایرانی هم امروزه به جای ساخت سازه‌های مسکونی و تجاری، به خرید و استفاده از کانکس روی آورده‌اند.

به طور کلی خرید کانکس قابلیت و مزیت‌های زیادی دارد که باعث رونق کسب‌و‌کار کانکس سازی و تولیدی کانکس‌ها شده است. در واقع هر فرد متناسب با کاری که انجام می‌دهد و نیازی که دارد، به خرید کانکس اقدام می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد به طور کامل انواع کانکس و کاربرد هرکدام را بررسی کرده و ویژگی‌ هر کدام از آن‌ها را معرفی کنیم. به طور کلی کاربرد کانکس‌ها با هم متفاوت است و زمینه‌ استفاده از آن‌ها با هم فرق دارد. پس اگر شما هم قصد خرید کانکس با کیفیت را دارید، کافیست به سایت ایران کانکس مراجعه کرده و متناسب با نیاز خود، سازه پیش ساخته مناسب را سفارش دهید.

سوالات متداول

1. قیمت کانکس‌ها چقدر است؟

معمولا کانکس‌ها با توجه به معیارهای مختلفی قیمت گذاری می‌شوند؛ این معیار‌ها به مساحت و امکاناتی بستگی دارند که در ساخت انواع کانکس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. کانکس‌‌ها در چه ابعادی ساخته می‌شوند؟

به طور کلی ابعاد کانکس‌ها یکسان نیست و این سازه‌ها در اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. اما معمولا کانس‌های مسکونی نسبت به سایر کانکس‌ها اندازه بزرگتری دارند و اندازه و امکانات این سازه‌ها بیشتر است.

امتیاز بدهید :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *